WEKO3
アイテム
A Survey on the Descriptions of the Subjunctive Mood in the Revised Textbooks for Senior High Schools
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/158
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/158643bbd6f-1293-4523-94b1-43dca0987666
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Survey on the Descriptions of the Subjunctive Mood in the Revised Textbooks for Senior High Schools | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | tense | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | past form | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | subjunctive past | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | subjunctive past perfect | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | agreement of tenses | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
論文 | ||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Article | ||||||||||||||
著者名(日) |
永井, 誠
× 永井, 誠
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
東京都立産業技術高等専門学校ものづくり工学科一般科目 | ||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The subjunctive mood is said to be one of the most difficult grammatical structures to acquire for Japanese learners; and one of the main factors making it difficult is the tense form. This paper clarifies three major points regarding the tense form that make this item hard to acquire, and reports how these points are dealt with in the MEXT-censored textbooks revised in 2012 and 2013. The results of the survey show that these points are not discussed enough in most textbooks.The subjunctive mood will remain difficult unless the instructors supplement those textbooks. This paper proposes that the points to be supplemented are (1) tense form control as the key to expressing something unreal, (2) six forms of clauses to present to the learners, and (3) the rule of ""agreement of tense"" not always applied. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京都立産業技術高等専門学校研究紀要 en : Research reports of Tokyo Metropolitan College of Industrial Technology 巻 8, p. 33-36, 発行日 2014-03-01 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 東京都立産業技術高等専門学校 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18831990 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12210629 |