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A8-3 モデルロケットエンジンの温度特性と経年劣化の影響
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/153
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/153171bb8f7-aff2-4bce-978f-d2fb932dcc68
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00008928239 (302.8 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A8-3 モデルロケットエンジンの温度特性と経年劣化の影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of Temperature and Aging on Performance of A8-3 Model Rocket Engines | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Model rocket engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Thrust measurement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Temperature and aging effect | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 15-year-old A8-3 model rocket engine | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
中野, 正勝
× 中野, 正勝× 真志取, 秀人× 高橋, 義典 |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The effects of temperature and aging on the performance of an A8-3 Estes model rocket engine were investigated.Thrust generated by this engine was measured using a strain gauge force sensor at different initialtemperatures (0, 25, and 35°C). Engine peak thrust and impulse were found to be increasing functions of temperature,with sensitivity coefficients of 0.022 N/K and 0.0054 Ns/K, respectively. The increase in the peak thrust isexplainable by the characteristics of pyrotechnics; however, the increase in the impulse is abnormal. This abnormalitycan be attributed to the increased exhaust gas flow from the delay charge due to the enhanced burning rateof the propellant. The effect of aging was also studied by conducting experiments using 1-, 5-, and 15-year-old A8-3model rocket engines. Impulse variation was small; however, there were large variations in the peak thrusts of theolder engines. These variations can be ascribed to cracks on the propellant surface caused by heat cycles duringlong-term propellant storage. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 東京都立産業技術高等専門学校研究紀要 en : Research reports of Tokyo Metropolitan College of Industrial Technology 巻 7, p. 87-91, 発行日 2013-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 東京都立産業技術高等専門学校 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18831990 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12210629 |