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アイテム
圧接試験片における接合部電気抵抗の基礎的測定
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/152
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/15289f0ecf8-6b5c-4b29-a58b-91c7e3164147
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00008928219 (719.1 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 圧接試験片における接合部電気抵抗の基礎的測定 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Joiningresistance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Magnetic pulse welding | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Crossed rod method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Four-wireconnection method | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
椛沢, 栄基
× 椛沢, 栄基× 石橋, 正基× 岡川, 啓悟 |
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著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 東京都立産業技術高等専門学校ものづくり工学科電子情報工学コース | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 東京都立産業技術高等専門学校ものづくり工学電気電子工学コース | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 東京都立産業技術高等専門学校ものづくり工学科(元) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A rated current of a lithium ion battery bank for an electric vehicle (EV) is about 50 to 70A, andthenaninstantcurrent of the battery exceeds 200A. When the current flows from the battery bank to a driving motor, the cells composing the battery have a chemical reaction heat. And then, the heat is conducted to the current-collection-tabs connected with the battery. It is considered that the sheet metal is connected with the tab as one of the solutions in order to maintain the ability of the power supply. Magnetic pulse welding is effective for lap-joining similar and dissimilar sheet metals such as Al/Al, Cu/Cu and Cu/Al. In this study, a voltage drop of the juncture of the sheets obtained by this welding method was measured 1000 times automatically by botha crossed rod method and a four-wire terminal method, and an electric joining resistance of the juncture was estimated by an average value of the voltage drop. The joining resistances, Al/Al and Cu/Cu, were less than 5 μΩ both. Therefore, the joule exothermic reaction of the juncture by the passage of the large current is small, and the absorption of the heat which arises in the battery can be expected. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 東京都立産業技術高等専門学校研究紀要 en : Research reports of Tokyo Metropolitan College of Industrial Technology 巻 7, p. 82-86, 発行日 2013-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 東京都立産業技術高等専門学校 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18831990 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12210629 |