WEKO3
アイテム
ボーイスカウトの教育方法を取り入れた授業改善への試み
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/136
https://metro-cit.repo.nii.ac.jp/records/1366c0d2b0e-26db-4f2b-8e65-8f877c580264
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | ボーイスカウトの教育方法を取り入れた授業改善への試み | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A trial of the lesson improvement based on the Scout Method | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 授業改善 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 教材開発 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | FD | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 協同学習 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | PBL | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
著者名(日) |
澤田, 一成
× 澤田, 一成
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
東京都立産業技術高等専門学校ものづくり工学科 | ||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Cooperateive learning and PBL ( project based learning or problem based learning ) attract attention because the effect of these methods is said to be high. In this paper, the author tries to consider why they are effective. Cooperative learning and PBL are based on group work. The group work was deveroped by the educational method of the Boy Scouts ( called by the Scout Method ). Therefore, it can be said that the essence of cooperative learning and PBL are understood by analyzing the Scout Method. We will consider the essence of the Scout Method. Furthemore, the author reports a trial of the lesson improvement based on the Scout Method. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京都立産業技術高等専門学校研究紀要 en : Research reports of Tokyo Metropolitan College of Industrial Technology 巻 6, p. 60-65, 発行日 2012-03 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 東京都立産業技術高等専門学校 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18831990 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12210629 |